Dålig

Fan vad jag är dålig på att skriva i min blogg, det måste bli ändring på detta, ta dig i kragen och bli lite seriös! Ok så vad har hänt sen jag skrev sist ?. En liten resa till Ungern har det blivit, superbra, underbara viner, dålig mat, och piss väder men vad kan man förvänta sig om ett land från öst. Annandagen så var det dags för den årliga träffen för THE OLD BOYS och denna gången var det som vanligt FEST, FEST FEST, sjukt trevligt som vanligt och hyfsat dyrt, men det är det värt. Annars så rullar det på, har ett nytt mästerskap och en buckla att försvara den 24:e april i Sthlm ( nu jävlar så gäller det). Vin dricks i måttlig mängd ( hahaha ) den vanliga mängden av Bordeaux, Champagne och stram Riesling från Europa ( allt annat är för b,,,ar). Ser fram emot att åka till Wien i maj och frossa i Grüner och Riesling från Österrike. Känner annars att vardagen är rätt så tråkig, behöver lite inspiration och något att kämpa för, Växjö mitt i vintern och med 2 meter snö är inget för en vinromantiker som mig. Snart så kommer den vita guiden som är en programförklaring över hur den svenska gastronomin mår och värkar 2010. Jag lovar och svär att jag ska bli bättre att uppdatera min Blogg, dagens vin Les Tourelles de Langueville 2005.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0