Uppdatering

Ja nu är jag tillbaka efter ett låååååångt upphåll, som inte var planerat, men livet blir inte alltid som man planera.
Det har hänt mycket under det senaste halvåret ! det har varit mycket resor, semester, vindrickande, tävlingar och jobb. Men från och med nu så ska jag bli bättre på att uppdatera min blogg. Om vi börja från början så var det dags att under midsommar helgen åka ner till Bordeaux och besöka VINEXPO för första gången och det var en upplevelse det vill jag lova. Restaurang besök varvades med underbara provningar och massor av vindrickande det var verkligen en mässa som jag kommer att besöka vid varje tillfälle som ges. Efter vinexpo så var det dags för lite semester och som vanligt riktades blicken mot NICE och jag såg verkigen fram emot 2 lungna veckor på beachen, med sol och bad och äta och dricka. Direkt efter NICE så var det dags för Portugal så det var bara hem och vända och packa om väskorna och iväg till Douro, på en intressant resa uppför Dourofloden och en chans att upptäcka deras viner. Resan var väldigt lyckad och jag fick en bra inblick i deras viner och det är ett område som jag kommer att besöka igen.
Efter dessa olika resor var det dags att återgå till jobbet och börja att förbereda mig för NM som skulle avgöras på en färja mellan Stockhom och Helsingfors.
Tävlingen började på lördagen med praktiska prov och det hela genomfördes bra och jag kände att det hade gått bra, ( detta behöver ändå inte betyda att det har gått bra man är alltid lika nervös efter dom första momenten).
På söndagen så började vi med att skriva ett teoretiskt prov som också alltid känns lika jobbigt då man i efter hand kommer på saker som man skulle skrivit, men det känndes bra och nu var det bara att vänta och se.
Klockan fyra på eftermiddagen så ställde alla kandidaterna upp på scenen och dom tre finalisterna skulle presenteras.
Och nu så börja man verkligen bli nervös ska jag komma till final eller inte, det första namnet ropades upp inte mitt oj det går inte, tredje namnet ropas upp skit inte mitt heller man börja att svettas och känna sig yr, tredle namnet Fredrik Horn från sverige, oj vilken lättnad nu jä...la ska jag vinna.
Lottdragning om vem som ska börja jag dra nummer tre viket betyder att jag få gå ut sist.
Ner bakom scenen och vänta, och detta är det värsta att bara gå nere bakom scenen och vänta och försöka att hålla sig lung.
Tiden gick och tillslut så var det dags att entra scenen, och jag kände direkt att det var något som inte stämmde jag kom in helt fel i finalen från början, jag kände mig stressad och ville väl egentligen bara gå upp och hämta hem bucklan. Och så fortsatte det under hela finalen jag kom fel in i alla momenten och gjorde en mycket dålig final vilket jag också kände, så när det var slut så gick jag bara av scenen och visste att det inte skulle gå vägen.
Sant som sagt det blev en tredle plats vilket jag inte hade räknat med, och det kändes vill jag lova jag har aldrig varit så besviken på mig själv, och sättet som jag genomförde finalen på, jag måste lära mig att vara mycket lungnare och inte hasta igenom saker, för jag kastade verkligen bort en vinst genom att inte vara fokuserad och att ha skoj när du tävla, det kanske låter självsäkert att tro att kag skulle vinna men jag är faktiskt rätt säker på att om jag bara hade tagit det lungt och njutit av att stå på scenen så hade det gått vägen.
Men det är ingen mening att älta om detta nästa år är det nya tävlingar och nya möjligheter, nu ska jag avsluta detta året med lite roliga resor och provningar, höjdpunkten kommer att bli de 19 december när jag sitter på EL BULLI och steker.....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0